Jak jsme nejeli na výlet

Jeden z lednových víkendů jsme se opět chystali strávit v Nordvice. Dokonce jsme s sebou nalákali dva kamarády, kteří měli zaplnit volná místa v autě a čekali sbalení, až je po cestě vyzvedneme. Nutno přiznat, že jsme si na vlastnictví auta nehorázně zvykli - takže jsme si jako obvykle zabalili všechno, co by se mohlo během pobytu v chalupě hodit. Vyjeli jsme taktak včas, ale ouha, asi po kilometru, zrovna na jednom z nejfrekventovanějších míst mezi dvěma kruhovými objezdy, najednou přestal běžet motor.


Zastavili jsme, zapli výstražná světla a přemýšleli, jestli nám mohlo dojít palivo. Za chvíli za námi zastavila dvě auta a jejich posádka nám přispěchala na pomoc. Nejdřív se ptali, jestli máme lano, že nás odtahnou. Lano jsme měli v kufru. Jenže vzhledem k tomu, že auto momentálně využíváme také jako skladiště a ledničku, obsahoval kufr také 4 batohy, několik tašek, 6 párů bot, 4 páry lyží (podotýkám, že to bylo před tím, než jsme nabrali spolucestující s jejich vybavením), dvoje brusle, 4 krabice mléka, 7 kg uzeného lososa, 15 kg sýra, 40 konzerv nakládaného ananasu a metr dlouhé smrkové "polínko", které s sebou vozíme, kdybychom někde po cestě třeba chtěli dělat oheň. Představa, že uprostřed silnice za asistence Norů toto všechno vyndaváme, abychom lano našli, mi přišla trochu komická. Naštěstí nejbližší benzínka byla na dohled, a tak jsme nakonec auto zvládli odtlačit. Nabrali jsme deset litrů nafty, ale nepomohlo to. Na palubní desce svítila neznámá kontrolka a startér sice běžel, ale motor nenaskočil. Matěj se pak pokoušel konzultovat to na dálku s různými většími či menšími znalci aut, takže chvíli řešili, jestli svítí grilované kuře, kde se mají spojit jaké kabely, aby motor naběhl a podobně, ale k ničemu to bohužel nevedlo. Výlet jsme zrušili, vzali si z kufru nejnutnější věci a došli zpět na kolej.

Po pár dnech nám jeden Nor pomohl auto odtáhnout ke kolejím. Následně se po několikahodinovém tápání, telefonování a zkoušení všeho možného podařilo odhalit závadu - naštěstí byla dost prostá: tekoucí hadička přepadu paliva... Takže nebylo nutné zaplatit servis, ptali jsme se předběžně v opravně škodovek a pouhé provedení diagnostiky by stálo nemalý podíl hodnoty celého auta.

No comments:

Post a Comment